Laatste reisverslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniek Vermeij - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniek Vermeij - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Daniek

08 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Eenmaal aangekomen ben ik samen met karen en  nicole naar de Grand Palace geweest. Een mega grote tempel, echt heel mooi alleen ongelofelijk druk. En het was die dag super warm, en dat terwijl we er al om ongeveer half 10 waren. Gevoelstemperatuur rond de 43 graden,  maar we mogen niet klagen. Al snel waren we klaar met de warmte en drukte en zijn we naar een shopping mall geweest.

Daar voor het eerst een thaise massage gehad. Rug en nek, pijnlijk want er zaten allemaal knopen in mn bovenrug en ze ging lekker met der ellebogen duwen maar het voelt nu echt goed. Savonds in chinatown gegeten en daarna wezenstappen. Erg gezellig!

Sochtends (27-1) beetje brak, maar we zijn met een groepje opzoek gegaan naar een longtail boat om stukje te varen en bangkok te zien. Nog even lekker gegeten en om 19.30 ging onze nachttrein weer naar het zuiden. Uiteindelijk een uur vertraging omdat de coupe die aan die van ons vast zat geen elektriciteit had. Dus die moest ertussen uit en een nieuwe. Uiteindelijk goed gekomen (28-2) in Surathani. Toen door met de ferry naar koh Pangang.

Wauw wat een prachtig eiland. Eerst bij het resort gelunched toen eerste duik in de zee gedaan. Echt heerlijk!  Toen lekker cocktails gedronken bij de FlipFlop bar. Beetje gerelaxed rest van de dag.

Savonds lekker met zn alle gegeten op het strand en daarna met Nicole en Karen nog een wijntje gedronken op een kleedje in het zand. Met een hele gave vuurshow.

(1-3) sochtends met zn 3e even door het stadje gelopen en rest van de dag vrij weinig gedaan.  Lekker zwemmen, eten, liggen. Heel vervelend allemaal.  En had ik al gezegd dat het strand echt super mooi is en heel rustig.  Echt een hele fijne sfeer. Eind van de middag nog een lekkere aloe vera massage tegen de verbranding. Savonds weer met een grote groep gegeten. Heel lekker!  Daarna weer cocktails gedronken met karen en nicole op het strand bij een en en en te en barretje.

(2-3) Om 8 uur zijn we naar het Marine Nationale Park geweest. Een dagtrip met de boot waarbij we gingen snorkelen, kajakken, hiken en zwemmen. Voor het eerst echt officieel gesnorkelt, was echt even wennen om door zo een pijpje te ademen maar na tijdje had ik geen beslagen bril meer en en geen zout in mn mond. Echt leuke visjes gezien. Toen gingen we kajakken onder en langs rotsen. Echt super mooi! Daarna de hike. Ik ging samen met 3 andere de uitdaging aan. Het scheen nogal zwaar te zijn. 500 meter klimmen op handen en voeten. Man man wat was het zwaar met ongeveer 37 graden maar wauw het uitzicht wat je ervoor terug kreeg was echt adembenemend!! De weg terug was daarin tegen nog lastiger en heb echt nog nooit zo gezweet. Terug op het strand zagen we heel stel apen op armlengte afstand. Super gave dag wel vermoeiend.

Savonds lekker pizza gegeten en natuurlijk weer cocktails gedronken!

3-3 tijd op naar Koh Samui te gaan met de high speed catamaran. Meteen aan de lunch bij het hotel aan zee. Super  mooi resort veel bomen en planten en mooie huisjes. Toen rondje over het strand gelopen en lekker geschommeld op het strand.  Savonds hadden we de birthday diner voor nicole (niet mijn roommate) bij ons hotel hadden ze allemaal tafels op het strand neer gezeten en echt heerlijk gegeten. Daarna zijn we uitgeweest in chaweng.  Hele leuke avond gehad en vroeg in de ochtend weer thuisgekomen.

4-3 mama jarig!! Eerst uitgeslapen en toen met Nicole en Karen naar Jungle Club Treehouse geweest. Bovenop een berg een restaurant. Echt weer super mooi uitzicht en lekker gelunched. Nog een filmpje voor mama gemaakt om der te feliciteren. Smiddags inkopen gedaan voor onze eigen fullmoon party die we met zn 3e organiseren.  Fluor bandjes, shirts, verf, buckets en drank. Super geslaagd feestje geworden. Volgende dag beetje uitgeslapen

(5-3) en een hele lange reisdag voor de boeg. Om 12 uur vertrokken we met de kleine busjes naar een station waar we overstapten op een touringcar die op de ferry terug naar Surathani te gaan en vanaf daar weer met de touringcar naar het station om nog eens 8 uur in de trein te zitten (Snachts). Toen sochtends (6-3) om 7 uur sochtends weer aangekomen in Bangkok.  We konden pas om 2 uur de kamers in maar hebben al eerder een kamer kunnen regelen omdat nicole zich niet goed voelde. Ze is toen op bed gaan liggen en karen en ik zijn gaan ontbijten bij Starbucks  wat uiteindelijk half uur lopen was door toen al ongeveer 34 graden.  Ach weer een goede workout.  Daarna zijn we terug gegaan naar nicole en zijn we met zn 3e naar sea live bangkok geweest.  Heel leuk aquarium. Daarna nog even geshopt in de shopping mall waar het aquarium ook inzat. Toen weer terug naar het hotel en lekker beetje gerelaxed.

Savonds nog met zn alle gegeten met pang erbij, en michiel had een speech gegeven en we hadden allemaal wat geld voor haar apart gelegd. En nicole karen en ik hadden ook nog iets voor der gekocht. Ze moest zelfs een beetje huilen.  Daarna nog even een drankje gedronken in het hotel. En toen optijd naar bed. Ik zie jullie allemaal snel weer. Morgen nog even lange reis naar huis en dan ben ik weer in het kikkerlandje. Tot snel xx